Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Training Effectieve werkvormen en groepsdynamiek
    Training
    Incompanytraining

    Merk je dat jouw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Ben je op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in jouw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop je een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin je leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is de sleutel tot succes!

    Meer info
  • Training Excel voor de eerstelijn
    Training
    Incompanytraining

    Jouw werk vraagt de laatste jaren steeds meer om analysevaardigheden. Wanneer je onderdeel uitmaakt van een grotere organisatie, is het management benieuwd naar productieoverzichten en financiële overzichten. Maar ook als zelfstandige in de eerstelijn is het nuttig om inzicht te hebben in deze data. Om hierop analyses los te kunnen laten, is kennis en kunde nodig: toegepaste kennis van Excel is hierbij cruciaal! Excel is immers hét programma om gemakkelijk (en goedkoop) cijfers uit te draaien, inzichtelijk te maken, analyses op uit te voeren en rapportages mee te maken.

    Meer info
  • Training Flitsaudits
    Training
    Incompanytraining

    Wil je in korte tijd inzicht krijgen in de status van een specifiek onderdeel van een risicovol thema binnen jouw zorgorganisatie? Wil je medewerkers enthousiasmeren om van anderen te leren? Wil je kortcyclisch verbeteren? Dan is de flitsaudit (ook wel bekend als speedaudit) een passende en laagdrempelige aanvulling op jouw auditsysteem! Hoe zet je een flitsaudit op en hoe voorzie je de auditoren van de juiste kaders om een flitsaudit uit te voeren?

    Meer info
  • Training HFMEA (light)
    Training
    Incompanytraining

    HFMEA (ook wel bekend als SAFER) staat voor Health Failure Mode and Effect Analysis en is een methodiek om een Prospectieve Risico-inventarisatie (PRI) uit te voeren. Met HFMEA inventariseer je voor alle stappen in een proces de mogelijke risico’s, faalwijzen en oorzaken. Aan de hand hiervan kun je verbetermaatregelen in cliënt- en patiëntveiligheid treffen en fouten voorkomen.

    Meer info
  • Training (Ont)Regel de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Hebben jij en jouw collega’s ook te maken met een steeds hogere (ervaren) regeldruk? En wil je meer tijd aan echte zorgverlening kunnen besteden? Wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen jouw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden: start met (ont)regelen!

    Meer info
  • Training Samen Beslissen
    Training
    Incompanytraining

    Goede zorg is zorg die aansluit bij de wensen en behoeften van de zorgvrager. Gezamenlijke besluitvorming tussen zorgprofessional en patiënt of cliënt over de best passende zorg of behandeling is daarbij essentieel. Veel artsen richten hun gesprekken hier al op in. Tegelijkertijd brengt de praktijk complexe vraagstukken met zich mee. Hoe sluit je aan bij de behoeften van de patiënt of cliënt zonder je eigen medische professionaliteit uit het oog te verliezen? Welke invloed hebben jouw onbewuste voorkeuren, aannames en interpretaties op de gesprekken en hoe ga je daarmee om? 

    Meer info
  • Training Werklijsten in HiX
    Training
    Incompanytraining

    Correcte registratie en declaratie zijn een voorwaarde voor een gezonde bedrijfsvoering. Jouw ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) speelt hierin een belangrijke rol. Zo zijn er binnen het systeem HiX bepaalde werklijsten beschikbaar om validatie-, registratie- en declaratiefouten te signaleren. Het oplossen van deze fouten is van groot belang voor de rechtmatigheid, tijdigheid en volledigheid van declaraties. Echter, fouten op de werklijsten komen vaak voor en het oplossen daarvan blijkt een tijdrovende klus. 

    Meer info
  • Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Leren van elkaar is een belangrijke voorwaarde om continu te verbeteren in de zorg. Intervisie is één van de manieren om open kennis en ervaringen met elkaar te delen binnen of tussen afdelingen. Wat is jouw rol als intervisiebegeleider? Wat komt er kijken bij het organiseren van een intervisie? Welke intervisiemethoden zijn er en met welk doel zet je deze in? Dat leer je tijdens de training Vaardigheden voor de intervisiebegeleider in de zorg.

    Meer info
  • Vakgroep-specifieke DBC-trainingen
    Training
    Incompanytraining

    Sinds de invoering van de DBC's registreert en factureert jouw ziekenhuis DBC-zorgproducten. De gevolgen van de DBC-systematiek zijn groot! Wat betekenen DBC's voor jouw vakgroep en voor de registratie werkzaamheden die je uitvoert voor jouw specialisme? En hoe houdt je als vakgroep grip op de registratie?

    Meer info
  • Value-Based Health Care
    Introductietraining
    Incompanytraining

    Hoe centraal staat de patiënt in de Nederlandse gezondheidszorg? En in hoeverre sturen wij hierop? Value-Based Health Care (VBHC) is een populair onderwerp geworden. VBHC richt zich op maximale waarde van zorg voor de patiënt, dus de beste zorguitkomsten tegen de laagste kosten. VBHC vraagt om een fundamentele nieuwe strategie, gericht op het herinrichten van de organisatie van de zorg: het meten van de uitkomsten van zorg en het belonen van de prestatie.

    Meer info