Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Post-hbo opleiding Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet
    Opleiding
    Start 25-01-2022

    Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan jou als professional worden gesteld, zijn hoog. Van jou worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.

    Meer info
  • Training Reflecteren in teamverband
    Training
    Start 08-02-2022

    Om steeds de beste zorg, ondersteuning en begeleiding te kunnen leveren, moeten professionals in de zorg in staat zijn om aan te sluiten bij de behoefte en leefwereld van de cliënt of patiënt. Een van de sleutels hiertoe is volgens de visie van de kwaliteitsraad “samen leren en verbeteren”. Leren op de werkvloer doe je door te reflecteren: niet alleen door zelfreflectie, maar juist ook binnen het team. Maar hoe maak je hier tijd voor in de waan van de dag? Hoe reflecteer je op een constructieve wijze? En hoe zorg je dat reflectie binnen je team een gewoonte wordt?

    Meer info
  • Verdiepingstraining coachingsvaardigheden voor de digicoach
    Training
    08-02-2022

    Coachingsvaardigheden zijn essentieel voor het succesvol vervullen van jouw rol als digicoach. Je zet ze in voor de digitale groei van collega’s, zodat zij zelfstandig leren werken met digitale middelen. Toch is dit in de praktijk vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Schiet jij nog regelmatig in een ondersteunende adviesrol terwijl je je collega’s eigenlijk wilt stimuleren om  zelf oplossingen te vinden? Merk je dat collega’s steeds met dezelfde vragen bij jou terugkomen of zich juist terughoudend opstellen? Met deze training zet je de volgende stap in het effectief vormgeven van coachsessies.

    Meer info
  • Training (Advies)vaardigheden voor de zorgadministratie
    Training
    Start 17-02-2022

    Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Aan jou als adviseur Zorgadministratie de uitdaging om dit binnen de organisatie vorm te geven. Het betrekken van de werkvloer is hierbij essentieel. Maar hoe neem je je collega’s hierin mee? En hoe zorg je ervoor dat zij ook het belang van een correcte bronregistratie onderstrepen en gemotiveerd zijn om samen met jou structurele verbeteringen door te voeren?

    Meer info
  • Training Innovatiemanagement in de zorg
    Training
    Start 10-03-2022

    Zie jij ook overal mogelijkheden om de inrichting en uitvoering van de zorg verder te verbeteren? Zit je vol met vernieuwende ideeën, maar weet je niet hoe je deze daadwerkelijk van de grond kunt krijgen? Innovaties, van klein tot groot, zijn essentieel om kwalitatieve, betaalbare en doelmatige zorg te realiseren. Met de juiste handvatten kun je jouw plannen tot een duurzaam succes in de praktijk maken.

    Meer info
  • Training Datavisualisatie in de zorg
    Training
    29-03-2022

    Heldere communicatie van data en informatie speelt een steeds grotere rol in de zorg. Van het gesprek tussen patiënt en arts tijdens het spreekuur, tot kwaliteitsmonitoring op ziekenhuisniveau: er zijn vele gebieden waarbinnen visuele communicatie een essentiële functie heeft bij het nemen van (medische) beslissingen. Goed ontworpen datavisualisaties verhogen de communicatieve kracht van deze interacties.

    Meer info
  • Workshop Medische terminologie
    Workshop
    29-03-2022

    Heb je geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wil je wel jouw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijks werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kun je de medische termen beter lezen en uitspreken en documenten beter begrijpen. Je bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.

    Meer info
  • Training Op weg naar duurzame patiĆ«ntparticipatie
    Training
    04-04-2022

    Patiënt- of cliëntparticipatie is noodzakelijk voor het leveren van goede kwaliteit van zorg. Veel zorgorganisaties zetten daarom in op het vergroten van de betrokkenheid van de patiënt of cliënt in de spreekkamer. Ook op afdelings- en organisatieniveau is dit onmisbaar. Toch is het vaak nog geen vanzelfsprekendheid. Hoe zet je het patiëntperspectief organisatiebreed in voor betere zorg? En hoe veranker je dit duurzaam in de structuur, cultuur en praktijk van jouw organisatie?

    Meer info
  • Training Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseur
    Training
    Start 19-04-2022

    Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar je je als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij jouw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training ga je aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om jouw doelen te bereiken.

    Meer info
  • Training Effectief presenteren in de zorg
    Training
    Start 17-05-2022

    Deel je regelmatig verbetervoorstellen of vakkennis met de werkvloer, maar merk je dat dit niet altijd opgepakt wordt? Het informeren en meekrijgen van groepen collega’s vereist specifieke vaardigheden. De manier waarop je informatie overbrengt is daarbij essentieel. Leer hoe je jezelf en jouw plannen aantrekkelijk presenteert met een interactieve bijeenkomst én vergroot jouw impact op de werkvloer!

    Meer info