Alle opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • DISC-workshops
    Workshop
    Incompany

    De basis van effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap ligt in zelfkennis en het begrijpen van de ander. DISC geeft inzicht in gedragsstijlen en de bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Het model is zowel op individueel- als op teamniveau een krachtig middel voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. De workshop biedt eyeopeners, toegenomen begrip en waardering voor elkaar en handvatten voor praktijktoepassing.

    Meer info
  • Effectief adviseren in de zorg
    Training
    Incompany

    Ben je kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijg je naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!

    Meer info
  • Effectief communiceren in de zorg
    Training
    Incompany

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in jouw dagelijks werk. Merk je dat de communicatie met jouw collega’s of (interne) klanten soms stroef verloopt? Loop je steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in jouw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in jouw team of organisatie wat om een andere communicatiestijl vraagt?

    Meer info
  • Effectief onderhandelen in de zorg
    Training
    Incompany

    Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

    Meer info
  • Effectieve werkvormen en groepsdynamiek
    Training
    Incompany

    Merk je dat jouw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Ben je op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in jouw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop je een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin je leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is de sleutel tot succes!

    Meer info
  • Leiderschap: wat is jouw persoonlijke stijl?
    Training
    Incompany

    Er zijn meerdere manieren om de rol van leidinggevende in te vullen. Leer jouw eigen leiderschapsstijl kennen en ontdek wat goed werkt voor jou en jouw team. Vind hierin de balans om (meer) vanuit jouw persoonlijke stijl leiding te geven!

    Meer info
  • Management development
    MD
    Incompany

    Bedrijfsvoering wordt in de gezondheidszorg steeds belangrijker. Het leiden van een zorgorganisatie vraagt om allround managers. Feeling hebben met de zorg is noodzakelijk. Echter, tegenwoordig wordt ook van hen verwacht dat zij op alle terreinen van het besturen van een organisatie(onderdeel) visie en vaardigheden hebben.

    Meer info
  • Omgaan met agressie in de zorg
    Training
    Incompany

    Als professional in de zorg heb je te maken met soms heftige emoties van patiënten en hun familie. Heel begrijpelijk. Spanning en emotie is menselijk en uit zich in vele vormen. Maar zodra deze emoties omslaan naar bedreigend en agressief gedrag, gaat het de verkeerde kant op. Agressie kan verbaal of zelfs fysiek zijn. Hoe ga je hiermee om? Hoe krijg je grip op jouw eigen spanning en de emoties en agressie van anderen?

    Meer info
  • Opleidingsprogramma Digicoaches
    Opleiding
    Incompany

    De afgelopen periode, en zeker in de coronacrisis, is de urgentie gevoeld dat alle medewerkers in de zorg goed overweg kunnen met digitale middelen. In de praktijk blijkt dat er ondersteuning nodig is bij het vergroten van de digitale vaardigheden. Hiervoor worden digicoaches ingezet. De Digicoach heeft niet alleen verstand van digitale middelen, maar vormt ook een brugfunctie én bezit de vaardigheden om zijn/haar collega’s te coachen, op te leiden en te begeleiden in het vergroten van de digitale vaardigheden. In dit leerprogramma worden Digicoaches van de juiste kennis en vaardigheden voorzien.

    Meer info
  • Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn
    Verdiepingstraining
    Incompany

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

    Meer info