Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Coachend leidinggeven in de zorg
    Basistraining
    Incompanytraining

    De coachende leiderschapsstijl sluit goed aan bij de behoeften in de zorgsector. Van teams wordt verwacht dat zij in grote mate zelfstandig en zelforganiserend zijn en coachend leidinggeven draagt hier sterk aan bij. Door zowel te focussen op persoonlijke ontwikkeling als op de organisatiedoelen, behaal je samen de beste resultaten. Hoe vind jij de balans tussen de rol van leidinggevende en die van coach? En hoe pas je jouw coachstijl effectief toe?

    Meer info
  • DISC-workshops
    Workshop
    Incompanytraining

    De basis van effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap ligt in zelfkennis en het begrijpen van de ander. DISC geeft inzicht in gedragsstijlen en de bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Het model is zowel op individueel- als op teamniveau een krachtig middel voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. De workshop biedt eyeopeners, toegenomen begrip en waardering voor elkaar en handvatten voor praktijktoepassing.

    Meer info
  • Effectief adviseren in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Ben je kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijg je naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!

    Meer info
  • Effectief communiceren in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in jouw dagelijks werk. Merk je dat de communicatie met jouw collega’s of (interne) klanten soms stroef verloopt? Loop je steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in jouw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in jouw team of organisatie wat om een andere communicatiestijl vraagt?

    Meer info
  • Effectief onderhandelen in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

    Meer info
  • Effectieve werkvormen en groepsdynamiek
    Training
    Incompanytraining

    Merk je dat jouw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Ben je op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in jouw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop je een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin je leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is de sleutel tot succes!

    Meer info
  • Leiderschap: wat is jouw persoonlijke stijl?
    Training
    Incompanytraining

    Er zijn meerdere manieren om de rol van leidinggevende in te vullen. Leer jouw eigen leiderschapsstijl kennen en ontdek wat goed werkt voor jou en jouw team. Vind hierin de balans om (meer) vanuit jouw persoonlijke stijl leiding te geven!

    Meer info
  • Management development
    MD
    Incompanytraining

    Bedrijfsvoering wordt in de gezondheidszorg steeds belangrijker. Het leiden van een zorgorganisatie vraagt om allround managers. Feeling hebben met de zorg is noodzakelijk. Echter, tegenwoordig wordt ook van hen verwacht dat zij op alle terreinen van het besturen van een organisatie(onderdeel) visie en vaardigheden hebben.

    Meer info
  • Netwerkzorg en -leiderschap
    Training
    Incompanytraining

    De zorgvraag wordt complexer en kosten stijgen als gevolg van ontwikkelingen als vergrijzing, toename in het aantal chronisch zieken en multimorbiditeit. Tegelijkertijd is er een tekort aan zorgprofessionals en krijgen mantelzorgers een belangrijkere rol. Om aan te kunnen blijven sluiten bij de veranderde zorgvraag, ontstaan steeds meer samenwerkingsinitiatieven binnen en tussen zorgaanbieders, ziekenhuizen, eerstelijns-, welzijns- en vrijwilligersorganisaties, wijkteams en gemeenten. Het opzetten, behouden en versterken van lokale samenwerking in netwerken blijkt echter uitdagend. Hoe zorg jij ervoor dat jullie zorgnetwerk een succes wordt én blijft?

    Meer info
  • Omgaan met agressie in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Als professional in de zorg heb je te maken met soms heftige emoties van patiënten en hun familie. Heel begrijpelijk. Spanning en emotie is menselijk en uit zich in vele vormen. Maar zodra deze emoties omslaan naar bedreigend en agressief gedrag, gaat het de verkeerde kant op. Agressie kan verbaal of zelfs fysiek zijn. Hoe ga je hiermee om? Hoe krijg je grip op jouw eigen spanning en de emoties en agressie van anderen?

    Meer info