Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn
    Verdiepingstraining
    Incompanytraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

    Meer info
  • (Project)leiding geven aan veranderprocessen
    Training
    Incompanytraining

    Ben je werkzaam in de zorg en heb je te maken met verandering op verandering? Ben je projectleider of leidinggevende en heb je de juiste handvatten nodig om mensen mee te krijgen in de verandering? Hoe bereik je dat je niet zelf alle oplossingen moet bedenken, maar dat mensen zelf met oplossingen komen?

    Meer info
  • Trainen met een trainingsacteur
    Training
    Incompanytraining

    Oefening, toepassing op de praktijk en een realistische setting zijn essentieel bij het aanleren van nieuwe vaardigheden en het realiseren van gedragsverandering. Trainen met een trainingsacteur helpt bij het bereiken van je doelen.

    Meer info
  • Training Accountmanagement en relatiebeheer voor zorgorganisaties
    Basiscursus
    Incompanytraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op moeten' om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

    Meer info
  • Training DISC
    Workshop
    Incompanytraining

    De basis van effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap ligt in zelfkennis en het begrijpen van de ander. DISC geeft inzicht in gedragsstijlen en de bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Het model is zowel op individueel- als op teamniveau een krachtig middel voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. De training biedt eyeopeners, toegenomen begrip en waardering voor elkaar en handvatten voor praktijktoepassing.

    Meer info
  • Training Effectief adviseren in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Ben je kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijg je naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!

    Meer info
  • Training Effectief communiceren voor zorgfinancials
    Training
    Incompanytraining

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in jouw dagelijks werk. Je zet het in om proactief te kunnen sturen, jouw collega’s te informeren en mee te krijgen met jouw ideeën en door het management (en medisch specialisten) tijdig en gericht te adviseren. Merk je dat de communicatie met jouw collega’s soms stroef verloopt? Loop je steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in jouw communicatiestijl? Tijdens deze training krijg je meer inzicht in jouw persoonlijke communicatiestijl en bouwen we hierop voort zodat je de effectiviteit hiervan verder kunt vergroten.

    Meer info
  • Training Effectief onderhandelen in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

    Meer info
  • Training Effectief presenteren in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Deel je regelmatig verbetervoorstellen of vakkennis met de werkvloer, maar merk je dat dit niet altijd opgepakt wordt? Het informeren en meekrijgen van groepen collega’s vereist specifieke vaardigheden. De manier waarop je informatie overbrengt is daarbij essentieel. Leer hoe je jezelf en jouw plannen aantrekkelijk presenteert met een interactieve bijeenkomst én vergroot jouw impact op de werkvloer!

    Meer info
  • Workshop Doortastend vragen stellen
    Workshop
    Incompanytraining

    Goed luisteren, waarnemen en opmerken zijn de basis van effectieve communicatie. Vul je dit vervolgens aan met het samenvatten van wat je hebt gehoord en vraag je hierop door, dan heb je de LSD-techniek te pakken. Met deze gesprekstechniek breng je structuur aan en haal je beter en sneller de essentie uit een gesprek. Handig in complexe overleggen of wanneer je doelgericht informatie wil uitvragen.

    Meer info