Effectieve online communicatie Maak van je communicatiestijl jouw kracht!

Effectieve online communicatie

Videobellen is niet meer weg te denken uit ons leven. Het is sinds de afgelopen jaren hét middel om op afstand met teamleden en andere professionals te kunnen blijven samenwerken. Helemaal in de zorg! Toch heb je vast ook gemerkt dat de communicatie stroever verloopt met een scherm ertussen. Waar ligt dat aan en hoe zorg je ondanks dat voor effectieve gespreksvoering?

  • We nemen je in deze 1-daagse training mee in de psychologie achter gespreksvoering: wat zijn de voorwaarden voor effectieve communicatie en wat gebeurt er als hier niet aan kan worden voldaan? We bekijken hoe dit werkt bij videobellen, waarmee het inzichtelijk wordt waarom je op die manier niet altijd je doelen bereikt. Je krijgt de handvatten om hiermee om te kunnen gaan en deze breng je in de praktijk met de hulp van een trainingsacteur. 

  • Digitale kick-off

    Om zo goed mogelijk aan te kunnen sluiten bij de leerbehoefte van jou en de andere deelnemers, vindt er voor de training een (individuele) digitale kick-off plaats. Hierin maak je alvast kennis met de trainer en breng je je leerdoelen in beeld.

    Programma (1 dag)

    Online communicatie & de zorg

    • Context en belang van online communicatie in de zorg
    • De dynamiek van zorg op communicatie

    Online vs. face-to-face gespreksvoering

    • Voorwaarden voor effectieve communicatie
    • Obstakels bij communicatie
    • Kenmerken van online gespreksvoering

    Online communicatie: hoe pak je dat aan?

    • Voorbereiding van online gesprekken
    • Omgaan met gebrek aan non-verbale communicatie
    • Technische hulpmiddelen bij videobellen
    • Tips & tricks

    Oefenen met trainingsacteur
    Samen met een trainingsacteur oefen je met eigen casuïstiek.

  • Deze training bieden wij incompany aan. Voorafgaand aan de training gaan wij met jou in gesprek om het kennisniveau van de deelnemers en de specifieke leerdoelen voor de groep vast te stellen. Wij maken het programma vervolgens op maat naar jouw wensen en naar de situatie binnen jouw organisatie en/of afdeling. Opdrachten en casussen worden gebaseerd op vraagstukken waar (jij en) jouw collega’s in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben. Op deze manier blijft de materie dus heel herkenbaar. Desgewenst kunnen er ook andere aanverwante onderwerpen in het programma worden verwerkt.

    Op onze incompany-pagina lees je meer over de mogelijkheden.

    Wij verzorgen onze incompanytrainingen ook online, met een live trainer. Online is net zoveel mogelijk in een training als offline: plenaire sessies, sessies en opdrachten in groepjes (break-out rooms) en verschillende discussie- en werkvormen. Wij garanderen dat deze online dag net zo interactief en effectief is als offline. De afgelopen maanden hebben wij veel instellingen naar volle tevredenheid getraind.

    Wil je weten wat de mogelijkheden zijn, meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Voor wie is deze training bedoeld? Voor iedereen in de zorg die zijn of haar online communicatiedoelen wil behalen.

    Investering: afhankelijk van het programma. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden en/of een prijsvoorstel.

    Neem voor meer informatie contact met ons op.

Ook interessant voor je?
  • Basistraining Effectief communiceren in de zorg
    Training 24 mei 2022