Training Aan de slag met werklijsten HIX
Correcte registratie en declaratie zijn een voorwaarde voor een gezonde bedrijfsvoering. Jouw ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) speelt hierin een belangrijke rol. Zo zijn er binnen het systeem HiX bepaalde werklijsten beschikbaar om validatie-, registratie- en declaratiefouten te signaleren. Het oplossen van deze fouten is van groot belang voor de rechtmatigheid, tijdigheid en volledigheid van declaraties. Echter, fouten op de werklijsten komen vaak voor en het oplossen daarvan blijkt een tijdrovende klus.
-
Het oplossen en voorkomen van fouten in HiX werklijsten
Het oplossen van fouten op werklijsten is vaak belegd bij zorgadministratie- of polimedewerkers. Als medewerker beoordeel je de fout, onderzoek je de fout in relatie tot de wet- en regelgeving en voer je de juiste correcties door om dit op te lossen. Ook ben je als medewerker een bron voor het signaleren van structurele fouten en voorstellen van structurele oplossingen. De ervaring leert dat er regelmatig een hoge complexiteit is in de werklijsten, DBC-systematiek en het ZIS. Medewerkers die de werklijsten oplossen, dienen daarvoor te beschikken over de juiste kennis en vaardigheden.
Over de training Werklijsten in HiX
Wij bieden de incompanytraining ‘Aan de slag met werklijsten HiX’ aan. Je leert welke fouten de werklijsten tonen, welke wet- en regelgeving aan de orde is en welke oplossingsrichtingen er zijn. Ook krijg je diverse tips om fouten structureel aan te pakken en te voorkomen. Je zult merken dat je de volgende dag met veel meer handigheid en snelheid aan de slag kunt gaan!
Ben je op zoek naar een basistraining over de registratie van geleverde zorg in HiX? Bekijk onze Basistraining registratie & regelgeving in HiX.
-
Na afloop van de training:
- Weet je welke fouten de werklijsten tonen.
- Weet je welke wet- en regelgeving aan de werklijsten gerelateerd is.
- Weet je welke oplossingsrichtingen er zijn.
- Weet je hoe je de juiste oplossing kunt bepalen.
- Weet je hoe je van werklijsten naar een structurele oplossing gaat.
-
Werklijsten HiX
- Soorten werklijsten: validatiefouten, afsluitfouten, registratiefouten
- Stappenplan voor het oplossen van fouten
Zelf aan de slag met de werklijsten
- Opdracht: aan de slag met eigen gekozen werklijsten, bijvoorbeeld EV_11, EA_38, DBC_039, EF_100
- Stappenplan toepassen op eigen gekozen werklijst
Van werklijsten naar structureel verbeteren
- Type beheersmaatregelen
- Opstellen van beheersmaatregelen
Context trainingsprogramma
- Werklijsten HiX
- NZa-richtlijnen en circulaires
- Werken met DBC-toelichtingen
-
Deze training bieden wij incompany aan. Voorafgaand aan de training gaan wij met jou in gesprek om het kennisniveau van de deelnemers en de specifieke leerdoelen voor de groep vast te stellen. Wij maken het programma vervolgens op maat naar jouw wensen en naar de situatie binnen jouw organisatie en/of afdeling. Opdrachten en casussen worden gebaseerd op vraagstukken waar (jij en) jouw collega’s in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben. Op deze manier blijft de materie dus heel herkenbaar. Desgewenst kunnen er ook andere aanverwante onderwerpen in het programma worden verwerkt.
Op onze incompany-pagina lees je meer over de mogelijkheden.
Wij verzorgen onze incompanytrainingen ook online, met een live trainer. Online is net zoveel mogelijk in een training als offline: plenaire sessies, sessies en opdrachten in groepjes (break-out rooms) en verschillende discussie- en werkvormen. Wij garanderen dat deze online dag net zo interactief en effectief is als offline. De afgelopen maanden hebben wij veel instellingen naar volle tevredenheid getraind.
Wil je weten wat de mogelijkheden zijn, meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op.
-
Voor wie is deze training bedoeld? Medisch specialisten, verpleegkundig specialisten, zorgadministrateurs, poli- en secretariaatsmedewerkers, DBC staf- en beleidsmedewerkers, DBC-medewerkers, hoofden medische- en zorgadministratie.
Investering: afhankelijk van het programma. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden en/of een prijsvoorstel.
Neem voor meer informatie contact met ons op.