Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Opleiding Digicoach in de zorg
    Opleiding
    Incompanytraining

    Kennis en coachingsvaardigheden om digistarters op weg te helpen

    Digitalisering is essentieel om goede zorg te kunnen blijven leveren. Van groot belang dat de benodigde vaardigheden binnen jullie organisatie op peil zijn. Als digicoach ga jij hiermee aan de slag! Je coacht collega's bij het inzetten van digitale middelen en het vergroten van digitale vaardigheden. Dat vraagt om specifieke digitale kennis én vaardigheden op het gebied van effectieve samenwerking, coaching en begeleiding. In deze opleiding nemen wij je hierin mee.
     

    Meer info
  • PRISMA
    Training
    Incompanytraining

    PRISMA staat voor 'Prevention Recovery Information System for Monitoring and Analysis'. De PRISMA-methode is bij uitstek geschikt om trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Ook helpt de methode je verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen.

    Meer info
  • Power BI
    Training
    Incompanytraining

    Heb je al ervaring met het maken van dashboards in Excel? Wil je nog meer verschillende databronnen combineren waarbij je ook nog eens snel de data kunt verversen en delen met collega’s of externe partijen? Maak dan de stap naar Power BI.

    Meer info
  • Resultaatgericht auditen
    Training
    Incompanytraining

    Wil je weten of de processen in de praktijk op een efficiënte manier tot het beoogde resultaat leiden? Dan is resultaatgericht auditen een goede keuze! Met resultaatgericht auditen toets je of de beschreven stappen in de procedure ook het meest effectief en kwalitatief zijn.

    Meer info
  • Risicogericht auditen
    Training
    Incompanytraining

    Wil je graag meer inzicht in jouw risico’s en in hoeverre deze risico’s in een proces beheerst worden? Dan is risicogericht auditen een goede aanvulling op het procesgericht auditen. 

    Meer info
  • SIRE
    Training
    Incompanytraining

    SIRE staat voor 'Systematische Incident Reconstructie en Evaluatie'. Deze methode is geschikt bij calamiteiten of incidenten die vaak voorkomen en ernstige gevolgen hebben voor de gehele zorgorganisatie. Het doel van SIRE is dat de organisatie leert wat er gedaan kan worden om herhaling van het betreffende incident te voorkomen. Wij organiseren een training SIRE, waarin je kennismaakt met deze methode. Je leert deze door praktische oefeningen toe te passen in jouw organisatie.

    Meer info
  • Samen werken aan samenwerking
    Training
    Incompanytraining

    Merk je dat de samenwerking binnen je team nog niet optimaal verloopt? Is je wens dat medewerkers effectief samen doelen bereiken én hierin plezier hebben? Verstoringen, miscommunicatie en conflicten binnen teams zijn vaak het gevolg van een instabiele basis. Echte verbetering begint bij inzicht in elkaars behoeften, verwachtingen en kwaliteiten. Tijd om vanuit een positieve benadering te kijken naar onszelf, elkaar en dat wat ons drijft.

    Meer info
  • Stoomcursus Horizontaal Toezicht
    Cursus
    Incompanytraining

    Steeds meer zorgorganisaties maken de overstap naar Horizontaal Toezicht. Dit betekent een grote omslag van foutgerichte- naar procesgerichte verantwoording. Geldt dit ook voor de organisatie waar jij werkt? En wil je meer weten over deze nieuwe manier van verantwoorden, welke werkzaamheden jou (en jouw organisatie) te wachten staan en hoe je hier invulling aan geeft?

    Meer info
  • Systeembeoordeling 2.0
    Training
    Incompanytraining

    Faciliteert jouw kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) het leveren van kwalitatieve en veilige zorg? Een systeembeoordeling of directiebeoordeling is een waardevol instrument om onderbouwde conclusies te trekken over de effectiviteit van dit KMS. Een dergelijke beoordeling is in meerdere normsystemen vereist (vb ISO en HKZ). In de praktijk wordt dit instrument nog vaak als een verplichting gezien, in plaats van juist een kans om te verbeteren. Zonde, want dat belemmert de mate waarin de organisatie de (kwaliteits)doelstellingen kan realiseren. De systeembeoordeling 2.0 (vernieuwde versie) is anders: door de interactieve en open insteek kom je samen met jouw (zorg)professionals tot nieuwe en concrete inzichten over hoe een KMS de goede zorg voor de cliënt/patiënt beter kan faciliteren. En krijg je inzichtelijk wat er voor nodig is om het KMS in de praktijk een samenhangend systeem te laten zijn dat ondersteunend is aan het werk en helpt bij het bereiken van kwaliteit/ambities/doelstellingen. In deze training leer je hoe je de systeembeoordeling 2.0 stapsgewijs zelf kunt uitvoeren.

    Meer info
  • Teamontwikkeling: jouw team naar meer zelfstandigheid
    Training
    Incompanytraining

    In het zorglandschap is de rol van jou als leidinggevende veranderd. De meewerkende teamleider heeft meer bedrijfsmatige taken gekregen en is minder op de werkvloer te vinden. Ook zijn er minder leidinggevenden binnen een zorgorganisatie. Gevolg is dat we meer van teams en hun zelfstandigheid vragen. Wat is jouw rol hierin en hoe geef je dit vorm?

    Meer info