Workshop Feedback: vragen, geven & ontvangen Elkaar verder helpen met collegiale coaching

Workshop Feedback: vragen, geven & ontvangen

Feedback is essentieel bij leren en verbeteren. Niet alleen reflecteren op jezelf maar ook tips en tops van anderen in ontvangst nemen geeft jou inzicht in je eigen krachten en verbeterpunten. Toch ervaren veel mensen feedback vragen, geven en ontvangen als lastig. Je moet je enigszins kwetsbaar opstellen, eerlijk en duidelijk kunnen zijn en op een opbouwende en goede manier kunnen reageren op feedback. Bovendien heeft iedereen een persoonlijke voorkeur rondom het geven en ontvangen van feedback. Hoe zorg jij dat jij en je team echt beter worden van feedback?

  • In deze workshop ga je vooral heel praktisch aan de slag met het onderwerp feedback. Feedback vragen, geven en ontvangen is een vaardigheid, dus van belang dat je dit kan oefenen. Hiervoor krijg je de theoretische handvatten aangereikt, die je in realistische scenario’s met een trainingsacteur in de praktijk gaat brengen. Zo verlaat je de training met een goedgevulde rugzak en een persoonlijk actieplan om ook binnen jouw organisatie verder te leren en verbeteren!

  • Programma (halve dag)

    Digitale kick-off
    Om zo goed mogelijk aan te kunnen sluiten bij de leerbehoefte van jou en de andere deelnemers, vindt er voor de training een (individuele) digitale kick-off plaats. Hierin maak je alvast kennis met de trainer en breng je je leerdoelen in beeld.

    Feedback & de zorg

    • Wat is feedback wel en wat is het niet?
    • Waarom feedback geven zo belangrijk is in de zorg

    Feedback stap voor stap

    • Effect van samenvatten: praktijkvoorbeelden
    • Ongeschreven regels
    • Hoe vraag je om feedback?
    • 7 stappen in het geven van feedback
    • Collegiale coaching: feedback door vragen te stellen
    • Feedback ontvangen

    Persoonlijke voorkeuren rondom feedback

    • Persoonlijke gedragsstijlen volgens het DISC-model
    • Voorkeuren bij geven van feedback
    • Voorkeuren bij ontvangen van feedback

    Ervarend leren
    Met behulp van interactieve werkvormen oefen je feedback geven en ontvangen in herkenbare scenario’s.

    Persoonlijk actieplan
    Wat ga jij anders doen rondom het geven van feedback?

  • Deze training bieden wij incompany aan. Voorafgaand aan de training gaan wij met jou in gesprek om het kennisniveau van de deelnemers en de specifieke leerdoelen voor de groep vast te stellen. Wij maken het programma vervolgens op maat naar jouw wensen en naar de situatie binnen jouw organisatie en/of afdeling. Opdrachten en casussen worden gebaseerd op vraagstukken waar (jij en) jouw collega’s in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben. Op deze manier blijft de materie dus heel herkenbaar. Desgewenst kunnen er ook andere aanverwante onderwerpen in het programma worden verwerkt.

    Op onze incompany-pagina lees je meer over de mogelijkheden.

    Wij verzorgen onze incompanytrainingen ook online, met een live trainer. Online is net zoveel mogelijk in een training als offline: plenaire sessies, sessies en opdrachten in groepjes (break-out rooms) en verschillende discussie- en werkvormen. Wij garanderen dat deze online dag net zo interactief en effectief is als offline. De afgelopen maanden hebben wij veel instellingen naar volle tevredenheid getraind.

    Wil je weten wat de mogelijkheden zijn, meer informatie of een offerte aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Investering: afhankelijk van het programma. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden en/of een prijsvoorstel.

    Neem voor meer informatie contact met ons op.

Ook interessant voor je?
  • Basistraining Effectief communiceren in de zorg
    Training Incompanytraining
  • Samen werken aan samenwerking
    Training Incompanytraining