-
Training Situationeel leidinggeven in de zorgTraining23-06-2022Meer info
Niet elke situatie vraagt precies hetzelfde van jou als leidinggevende. Zeker in de zorg! Bovendien heeft ook elke medewerker andere behoeften op het gebied van aansturing en ondersteuning. Hoe zorg je ervoor dat jij goed aansluit bij wat er daadwerkelijk nodig is? En hoe zorg je ervoor dat je tegelijkertijd trouw aan jouw persoonlijke leiderschapsstijl kunt blijven?
-
Leergang leidinggeven in de zorgOpleidingStart 12-09-2022Meer info
Leidinggeven in de zorg vraagt een diversiteit aan competenties. Je bent onderdeel van het dynamische speelveld van de zorg en wil je hierin succesvol bewegen, rekening houdend met alle partijen. Tegelijkertijd vormt de bedrijfsmatige kant van jouw vak een uitdaging en wil je meer inzicht krijgen in processen, wet- en regelgeving, financiën, kwaliteitsmanagement en hoe hierop te sturen. Ook wil je jouw leiderschapsstijl verder ontwikkelen en zoek je naar de beste manier om in verbinding met je team te blijven en eigenaarschap te stimuleren.
-
Training Systemisch leiderschap in de zorgTrainingStart 29-09-2022Meer info
Welke patronen herken ik binnen het gedrag en behaalde resultaten binnen mijn team? Welke onderliggende intenties houden bepaald gedrag in stand? En wat is mijn rol als leider in het geheel? Dat zijn vragen die je jezelf stelt, wanneer je vanuit systemisch perspectief invulling geeft aan jouw leiderschap. Leer in samenhang te kijken naar jouw team, leiderschap en organisatie. Krijg inzicht in wat er echt binnen jouw team gebeurt en ontdek met welke interventies je de (onbewuste) dynamiek echt kunt doorbreken.
-
Workshop Formele gespreksvoering voor leidinggevenden in de zorgWorkshop01-12-2022Meer info
Formele gespreksvoering met medewerkers is onderdeel van jouw rol als leidinggevende. Het omvat bijvoorbeeld evaluatie- en ontwikkelgesprekken, verzuimgesprekken en goed- of slecht-nieuwsgesprekken. Het kan lastig zijn dergelijke gesprekken te initiëren en te voeren. Zeker wanneer je een vervelende boodschap moet overbrengen. Maar minstens zo uitdagend is het om formele gespreksvoering in te zetten voor het vergroten van eigenaarschap, continu verbeteren en tevredenheid van medewerkers.
-
Management developmentMDIncompanytrainingMeer info
Bedrijfsvoering wordt in de gezondheidszorg steeds belangrijker. Het leiden van een zorgorganisatie vraagt om allround managers. Feeling hebben met de zorg is noodzakelijk. Echter, tegenwoordig wordt ook van hen verwacht dat zij op alle terreinen van het besturen van een organisatie(onderdeel) visie en vaardigheden hebben.
-
Netwerkzorg en -leiderschapTrainingIncompanytrainingMeer info
De zorgvraag wordt complexer en kosten stijgen als gevolg van ontwikkelingen als vergrijzing, toename in het aantal chronisch zieken en multimorbiditeit. Tegelijkertijd is er een tekort aan zorgprofessionals en krijgen mantelzorgers een belangrijkere rol. Om aan te kunnen blijven sluiten bij de veranderde zorgvraag, ontstaan steeds meer samenwerkingsinitiatieven binnen en tussen zorgaanbieders, ziekenhuizen, eerstelijns-, welzijns- en vrijwilligersorganisaties, wijkteams en gemeenten. Het opzetten, behouden en versterken van lokale samenwerking in netwerken blijkt echter uitdagend. Hoe zorg jij ervoor dat jullie zorgnetwerk een succes wordt én blijft?
-
(Project)leiding geven aan veranderprocessenTrainingIncompanytrainingMeer info
Ben je werkzaam in de zorg en heb je te maken met verandering op verandering? Ben je projectleider of leidinggevende en heb je de juiste handvatten nodig om mensen mee te krijgen in de verandering? Hoe bereik je dat je niet zelf alle oplossingen moet bedenken, maar dat mensen zelf met oplossingen komen?
-
Samen werken aan samenwerkingTrainingIncompanytrainingMeer info
Merk je dat de samenwerking binnen je team nog niet optimaal verloopt? Is je wens dat medewerkers effectief samen doelen bereiken én hierin plezier hebben? Verstoringen, miscommunicatie en conflicten binnen teams zijn vaak het gevolg van een instabiele basis. Echte verbetering begint bij inzicht in elkaars behoeften, verwachtingen en kwaliteiten. Tijd om vanuit een positieve benadering te kijken naar onszelf, elkaar en dat wat ons drijft.
-
Serious game HartslagGameIncompanytrainingMeer info
Het Hartslag Medisch Centrum: een ziekenhuis dat kampt met alle uitdagingen die voor Nederlandse ziekenhuizen aan de orde van de dag zijn. Zoals het optimaliseren van het primair proces, grip krijgen op administratieve processen en proactief omgaan met stakeholders. Het is niet eenvoudig om dit alles in samenhang te zien. Welke consequenties heeft de ene factor of beslissing voor de andere?
-
Teamontwikkeling: jouw team naar meer zelfstandigheidTrainingIncompanytrainingMeer info
In het zorglandschap is de rol van jou als leidinggevende veranderd. De meewerkende teamleider heeft meer bedrijfsmatige taken gekregen en is minder op de werkvloer te vinden. Ook zijn er minder leidinggevenden binnen een zorgorganisatie. Gevolg is dat we meer van teams en hun zelfstandigheid vragen. Wat is jouw rol hierin en hoe geef je dit vorm?