-
Training Reflecteren in teamverbandTrainingStart 09-10-2023Meer info
Om steeds de beste zorg, ondersteuning en begeleiding te kunnen leveren, moeten professionals in de zorg in staat zijn om aan te sluiten bij de behoefte en leefwereld van de cliënt of patiënt. Een van de sleutels hiertoe is volgens de visie van de kwaliteitsraad “samen leren en verbeteren”. Leren op de werkvloer doe je door te reflecteren: niet alleen door zelfreflectie, maar juist ook binnen het team. Maar hoe maak je hier tijd voor in de waan van de dag? Hoe reflecteer je op een constructieve wijze? En hoe zorg je dat reflectie binnen je team een gewoonte wordt?
-
Basistraining Projectmanagement in de zorgTrainingStart 07-11-2023Meer info
Projecten worden veelvuldig ingezet binnen de zorg. Het is een effectieve manier om veranderingen en innovaties te realiseren. Dit lukt alleen als je projectmanagement goed aanpakt en organiseert. Ga jij naast jouw dagelijkse werkzaamheden ook aan de slag als projectmedewerker of projectleider binnen jouw organisatie? Met de juiste kennis en vaardigheden wordt jullie project een succes!
-
Training Agile & Scrum projectmanagement in de zorgTrainingStart 07-11-2023Meer info
De snelle veranderingen in de zorg vragen naast inhoudelijke expertise om nieuwe vaardigheden. Van medewerkers wordt verwacht projectmatig te werken. Projectleiders in de zorg zijn vaak stafmedewerkers of leidinggevenden die dit ‘erbij doen’, maar niet vanuit hun dagelijkse praktijk gewend zijn te doen. Steeds meer projecten worden uitgevoerd op basis van Agile Scrum projectmanagement. De Scrum-methodiek helpt om snel resultaat op te leveren en biedt ruimte om tussentijds bij te sturen.
-
Training (Advies)vaardigheden voor de zorgadministratieTrainingStart 09-11-2023Meer info
Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Aan jou als adviseur Zorgadministratie de uitdaging om dit binnen de organisatie vorm te geven. Het betrekken van de werkvloer is hierbij essentieel. Maar hoe neem je je collega’s hierin mee? En hoe zorg je ervoor dat zij ook het belang van een correcte bronregistratie onderstrepen en gemotiveerd zijn om samen met jou structurele verbeteringen door te voeren?
-
Training Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseurTrainingStart 09-11-2023Meer info
Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar je je als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij jouw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training ga je aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om jouw doelen te bereiken.
-
Basistraining Effectief communiceren in de zorgTrainingStart 13-11-2023Meer info
Communicatie is de basis van je werk. Het zorgt voor soepele samenwerking met collega’s, een goede aansluiting bij cliënt of patiënt en het in beweging krijgen van anderen voor jouw doelen. Merk je dat de communicatie in sommige situaties stroef verloopt? Wij werken met je aan een krachtige communicatiestijl!
-
Workshop Formele gespreksvoering voor leidinggevenden in de zorgWorkshop23-11-2023Meer info
Formele gespreksvoering met medewerkers is onderdeel van jouw rol als leidinggevende. Het omvat bijvoorbeeld evaluatie- en ontwikkelgesprekken, verzuimgesprekken en goed- of slecht-nieuwsgesprekken. Het kan lastig zijn dergelijke gesprekken te initiëren en te voeren. Zeker wanneer je een vervelende boodschap moet overbrengen. Maar minstens zo uitdagend is het om formele gespreksvoering in te zetten voor het vergroten van eigenaarschap, continu verbeteren en tevredenheid van medewerkers.
-
Workshop Medische terminologieWorkshop23-11-2023Meer info
Heb je geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wil je wel jouw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijks werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kun je de medische termen beter lezen en uitspreken en documenten beter begrijpen. Je bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.
-
Training Stakeholdermanagement in de zorgTraining07-12-2023Meer info
Binnen zorgorganisaties heb je te maken met veel verschillende belanghebbenden (of: stakeholders). Wie deze belanghebbenden zijn is grotendeels afhankelijk van het onderwerp waar je mee bezig bent. Om jouw plannen of projecten te laten slagen is het belangrijk deze stakeholders allereerst in beeld te brengen en tijdig te betrekken. Zo vergroot je draagvlak, verminder je weerstand en doordat belanghebbenden vroeg in het proces kunnen meedenken, kunnen (mogelijke) obstakels worden weggenomen. In deze training leer jij stakeholdermanagement in te zetten om jullie plannen succesvol van papier naar praktijk te kunnen brengen.
-
Training 'Werkgeluk’Training07-12-2023Meer info
Werknemers die gelukkig zijn, zijn overal het algemeen gemotiveerd, productief en zetten zich voor een goede kwaliteit van zorg. Daarnaast hebben werknemers die gelukkig zijn in hun werk minder de neiging om van baan te veranderen. Met andere woorden: minder verloop en meer continuïteit in het leveren van zorg.