-
Basistraining Projectmanagement in de zorgTrainingStart 13-04-2023Meer info
Projecten worden veelvuldig ingezet binnen de zorg. Het is een effectieve manier om veranderingen en innovaties te realiseren. Dit lukt alleen als je projectmanagement goed aanpakt en organiseert. Ga jij naast jouw dagelijkse werkzaamheden ook aan de slag als projectmedewerker of projectleider binnen jouw organisatie? Met de juiste kennis en vaardigheden wordt jullie project een succes!
-
Training Agile & Scrum projectmanagement in de zorgTrainingStart 13-04-2023Meer info
De snelle veranderingen in de zorg vragen naast inhoudelijke expertise om nieuwe vaardigheden. Van medewerkers wordt verwacht projectmatig te werken. Projectleiders in de zorg zijn vaak stafmedewerkers of leidinggevenden die dit ‘erbij doen’, maar niet vanuit hun dagelijkse praktijk gewend zijn te doen. Steeds meer projecten worden uitgevoerd op basis van Agile Scrum projectmanagement. De Scrum-methodiek helpt om snel resultaat op te leveren en biedt ruimte om tussentijds bij te sturen.
-
Training Intervisiebijeenkomsten begeleiden in de zorgTrainingStart 16-05-2023Meer info
Leren van elkaar is een belangrijke manier om continu te kunnen verbeteren in de zorg. Met intervisie faciliteer je een leerklimaat waarin je open kennis en ervaringen met elkaar uitwisselt. Als intervisiebegeleider bepaal je voor een groot deel het succes van een intervisiebijeenkomst. Jij schept (samen met de groep) de voorwaarden om met elkaar te kunnen leren. Een grote verantwoordelijkheid dus. Hoe pak je dit goed aan?
-
Training (Advies)vaardigheden voor de zorgadministratieTrainingStart 23-05-2023Meer info
Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Aan jou als adviseur Zorgadministratie de uitdaging om dit binnen de organisatie vorm te geven. Het betrekken van de werkvloer is hierbij essentieel. Maar hoe neem je je collega’s hierin mee? En hoe zorg je ervoor dat zij ook het belang van een correcte bronregistratie onderstrepen en gemotiveerd zijn om samen met jou structurele verbeteringen door te voeren?
-
Verdiepingstraining coachingsvaardigheden voor de digicoachTraining25-05-2023Meer info
Coachingsvaardigheden zijn essentieel voor het succesvol vervullen van jouw rol als digicoach. Je zet ze in voor de digitale groei van collega’s, zodat zij zelfstandig leren werken met digitale middelen. Toch is dit in de praktijk vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Schiet jij nog regelmatig in een ondersteunende adviesrol terwijl je je collega’s eigenlijk wilt stimuleren om zelf oplossingen te vinden? Merk je dat collega’s steeds met dezelfde vragen bij jou terugkomen of zich juist terughoudend opstellen? Met deze training zet je de volgende stap in het effectief vormgeven van coachsessies.
-
Training Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseurTrainingStart 01-06-2023Meer info
Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar je je als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij jouw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training ga je aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om jouw doelen te bereiken.
-
Training Stakeholdermanagement in de zorgTraining06-06-2023Meer info
Binnen zorgorganisaties heb je te maken met veel verschillende belanghebbenden (of: stakeholders). Wie deze belanghebbenden zijn is grotendeels afhankelijk van het onderwerp waar je mee bezig bent. Om jouw plannen of projecten te laten slagen is het belangrijk deze stakeholders allereerst in beeld te brengen en tijdig te betrekken. Zo vergroot je draagvlak, verminder je weerstand en doordat belanghebbenden vroeg in het proces kunnen meedenken, kunnen (mogelijke) obstakels worden weggenomen. In deze training leer jij stakeholdermanagement in te zetten om jullie plannen succesvol van papier naar praktijk te kunnen brengen.
-
Workshop Formele gespreksvoering voor leidinggevenden in de zorgWorkshop08-06-2023Meer info
Formele gespreksvoering met medewerkers is onderdeel van jouw rol als leidinggevende. Het omvat bijvoorbeeld evaluatie- en ontwikkelgesprekken, verzuimgesprekken en goed- of slecht-nieuwsgesprekken. Het kan lastig zijn dergelijke gesprekken te initiëren en te voeren. Zeker wanneer je een vervelende boodschap moet overbrengen. Maar minstens zo uitdagend is het om formele gespreksvoering in te zetten voor het vergroten van eigenaarschap, continu verbeteren en tevredenheid van medewerkers.
-
Workshop Medische terminologieWorkshop08-06-2023Meer info
Heb je geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wil je wel jouw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijks werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kun je de medische termen beter lezen en uitspreken en documenten beter begrijpen. Je bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.
-
Post-hbo opleiding Consulent Wmo, Wlz en JeugdwetOpleiding15-09-2023Meer info
Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan jou als professional worden gesteld, zijn hoog. Van jou worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.