Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Zomerworkshop Motiverende gespreksvoering
    Workshop
    09-08-2022

    Wil je collega’s enthousiasmeren voor jouw doelstellingen? Lukt het maar niet een ander in beweging te krijgen voor een bepaalde taak of project? Communicatie speelt hier een belangrijke rol bij. Motiverende gespreksvoering is een methode voor het voeren van gesprekken, die je helpt om gedragsverandering op gang te brengen op een vriendelijke en niet-confronterende manier.

    Meer info
  • Workshop Medische terminologie
    Workshop
    26-09-2022

    Heb je geen grondige kennis van de medische terminologie nodig, maar wil je wel jouw collega’s of klanten goed kunnen begrijpen? Volg dan deze compacte hoogrendementsworkshop, die speciaal ontwikkeld is voor hen die in het dagelijks werk te maken hebben met medische termen, bijvoorbeeld door het werken met DBC’s. Na afloop kun je de medische termen beter lezen en uitspreken en documenten beter begrijpen. Je bent een sterkere gesprekspartner in gesprekken waarin medische termen worden gebruikt.

    Meer info
  • Training Datavisualisatie in de zorg
    Training
    27-09-2022

    Heldere communicatie van data en informatie speelt een steeds grotere rol in de zorg. Van het gesprek tussen patiënt en arts tijdens het spreekuur, tot kwaliteitsmonitoring op ziekenhuisniveau: er zijn vele gebieden waarbinnen visuele communicatie een essentiële functie heeft bij het nemen van (medische) beslissingen. Goed ontworpen datavisualisaties verhogen de communicatieve kracht van deze interacties.

    Meer info
  • Training Reflecteren in teamverband
    Training
    Start 29-09-2022

    Om steeds de beste zorg, ondersteuning en begeleiding te kunnen leveren, moeten professionals in de zorg in staat zijn om aan te sluiten bij de behoefte en leefwereld van de cliënt of patiënt. Een van de sleutels hiertoe is volgens de visie van de kwaliteitsraad “samen leren en verbeteren”. Leren op de werkvloer doe je door te reflecteren: niet alleen door zelfreflectie, maar juist ook binnen het team. Maar hoe maak je hier tijd voor in de waan van de dag? Hoe reflecteer je op een constructieve wijze? En hoe zorg je dat reflectie binnen je team een gewoonte wordt?

    Meer info
  • Basistraining Effectief communiceren in de zorg
    Training
    Start 06-10-2022

    Communicatie is de basis van je werk. Het zorgt voor soepele samenwerking met collega’s, een goede aansluiting bij cliënt of patiënt en het in beweging krijgen van anderen voor jouw doelen. Merk je dat de communicatie in sommige situaties stroef verloopt? Wij werken met je aan een krachtige communicatiestijl!

    Meer info
  • Training Vaardigheden voor de kwaliteitsadviseur
    Training
    Start 10-10-2022

    Kwaliteit zit niet in systemen en regels, maar in talentvolle en professionele medewerkers en in de directe relatie met de cliënt. Hoe zorg ik er als kwaliteitsadviseur voor dat medewerkers zich hier bewust van zijn en kwaliteit op de agenda zetten? En op welke manier kan ik mijn organisatie hierin meenemen? Dit zijn vragen waar je je als kwaliteitsadviseur mee bezighoudt bij jouw inspanningen om kwaliteit meer te beleggen bij het primair proces. In deze training ga je aan de slag met de vaardigheden die nodig zijn om jouw doelen te bereiken.

    Meer info
  • Training (Advies)vaardigheden voor de zorgadministratie
    Training
    Start 13-10-2022

    Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Aan jou als adviseur Zorgadministratie de uitdaging om dit binnen de organisatie vorm te geven. Het betrekken van de werkvloer is hierbij essentieel. Maar hoe neem je je collega’s hierin mee? En hoe zorg je ervoor dat zij ook het belang van een correcte bronregistratie onderstrepen en gemotiveerd zijn om samen met jou structurele verbeteringen door te voeren?

    Meer info
  • Workshop Feedback: vragen, geven & ontvangen
    Workshop
    07-11-2022

    Feedback is essentieel bij leren en verbeteren. Niet alleen reflecteren op jezelf maar ook tips en tops van anderen in ontvangst nemen geeft jou inzicht in je eigen krachten en verbeterpunten. Toch ervaren veel mensen feedback vragen, geven en ontvangen als lastig. Je moet je enigszins kwetsbaar opstellen, eerlijk en duidelijk kunnen zijn en op een opbouwende en goede manier kunnen reageren op feedback. Bovendien heeft iedereen een persoonlijke voorkeur rondom het geven en ontvangen van feedback. Hoe zorg jij dat jij en je team echt beter worden van feedback?

    Meer info
  • Verdiepingstraining coachingsvaardigheden voor de digicoach
    Training
    10-11-2022

    Coachingsvaardigheden zijn essentieel voor het succesvol vervullen van jouw rol als digicoach. Je zet ze in voor de digitale groei van collega’s, zodat zij zelfstandig leren werken met digitale middelen. Toch is dit in de praktijk vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Schiet jij nog regelmatig in een ondersteunende adviesrol terwijl je je collega’s eigenlijk wilt stimuleren om  zelf oplossingen te vinden? Merk je dat collega’s steeds met dezelfde vragen bij jou terugkomen of zich juist terughoudend opstellen? Met deze training zet je de volgende stap in het effectief vormgeven van coachsessies.

    Meer info
  • Training Activerende werkvormen en groepsdynamiek
    Training
    15-11-2022

    Een succesvol werkoverleg valt of staat met de juiste werkvorm passend bij de groepsdynamiek.  Wil je leren hoe je een energieke en interactieve bijeenkomst kunt organiseren? Hoe je jouw collega’s meekrijgt in je doelstellingen? En ben je benieuwd  welke werkvormen je hiervoor kunt inzetten? In deze training gaan we in op hoe je het verschil kunt maken met een creatieve en vernieuwende sessie zodat je jouw collega’s kunt enthousiasmeren en activeren voor nieuwe werkwijzen, thema’s en projecten in de zorg.

    Meer info