Incompany
Kies hier je sector

Wij verzorgen maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door jou gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met jou de wensen en behoeften van jouw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met jouw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

  • Accountmanagement en relatiebeheer voor zorg & welzijn
    Basiscursus
    Incompany

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op moeten' om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

    Meer info
  • Adviesvaardigheden voor de zorgadministratie
    Training
    Incompany

    Ingrijpende veranderingen zoals prestatiebekostiging, Horizontaal Toezicht en de invoering van LBZ zorgen ervoor dat het administratieve en primaire proces steeds dichter bij elkaar komen. Voor de zorgadministratie komt er hierdoor een extra taak bij: het adviseren van de verschillende registratiemogelijkheden.

    Meer info
  • Bow Tie
    Training
    Incompany

    De Bow Tie-methode is geschikt om risico’s zowel vooraf als achteraf (op basis van een voorgevallen incident) te analyseren. Met deze methode kun je oorzaken van een incident achterhalen en de gevolgen en barrières ervan bepalen. Bow Tie onderscheidt zich van andere methodieken doordat er een thema centraal staat in plaats van een proces. In deze training leer je hoe je de Bow Tie toepast aan de hand van een voorbeeldincident uit jouw eigen praktijk.

    Meer info
  • Coachend leidinggeven
    Basistraining
    Incompany

    Ben je werkzaam in de zorg en wil je jouw medewerkers meer in hun kracht zetten? Wil je graag coachend leidinggeven, maar zoek je daar nog de juiste handvatten voor? Welke leiderschapsstijl past bij zelfsturende teams? Leidinggeven in de zorg betekent steeds vaker ‘coachend’ leidinggeven. Immers als leidinggevende sta je vaak op afstand én er wordt van medewerkers verwacht dat zij in grote mate zelfstandig handelen of zelfsturend zijn. Dit vraagt van medewerkers een andere rol en daarmee ook van leidinggevenden.

    Meer info
  • Continu verbeteren in de zorg
    Training
    Incompany

    Kwaliteit en het continu verbeteren daarvan is aan de orde van de dag in de zorg. Alleen door hier constant op te focussen en aan te werken, kun je kwalitatieve en veilige zorg bieden aan de cliënt/patiënt. Zie je echter dat jouw inzet niet tot de gewenste resultaten leidt? Worden verbeterprojecten continu wel opgestart, maar wordt er onvoldoende opvolging aan gegeven en zijn deze niet succesvol?

    Meer info
  • DISC-workshops
    Workshop
    Incompany

    De basis van effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap ligt in zelfkennis en het begrijpen van de ander. DISC geeft inzicht in gedragsstijlen en de bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Het model is zowel op individueel- als op teamniveau een krachtig middel voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. De workshop biedt eyeopeners, toegenomen begrip en waardering voor elkaar en handvatten voor praktijktoepassing.

    Meer info
  • Effectief adviseren in de zorg
    Training
    Incompany

    Ben je kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijg je naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!

    Meer info
  • Effectief communiceren in de zorg
    Training
    Incompany

    Een effectieve communicatiestijl is essentieel in jouw dagelijks werk. Merk je dat de communicatie met jouw collega’s of (interne) klanten soms stroef verloopt? Loop je steeds weer tegen dezelfde uitdagingen aan in jouw communicatiestijl? Of is er onlangs wat veranderd in jouw team of organisatie wat om een andere communicatiestijl vraagt?

    Meer info
  • Effectief onderhandelen in de zorg
    Training
    Incompany

    Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

    Meer info
  • Effectieve werkvormen en groepsdynamiek
    Training
    Incompany

    Merk je dat jouw project soms niet goed van de grond komt, omdat communicatiemiddelen als e-mail en werkoverleggen niet altijd goed meer werken? Ben je op zoek naar manieren om collega’s écht mee te krijgen in jouw doelstellingen? Het begint allemaal bij de manier waarop je een project lanceert. Een interactieve en energieke bijeenkomst, waarin je leuke werkvormen inzet en inspeelt op groepsdynamiek, is de sleutel tot succes!

    Meer info