Wij verzorgen maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door jou gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met jou de wensen en behoeften van jouw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met jouw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>
-
Basistraining registratie & regelgeving GGZ en Forensische Zorg (FZ)BasiscursusIncompanytrainingMeer info
Vanaf 2022 registreert jouw GGZ- of FZ-organisatie de geleverde zorg op basis van de regels uit het zorgprestatiemodel. Dit betekent dat de organisatie betaald wordt voor vastgelegde zorgprestaties. Een juiste, tijdige en volledige registratie van deze prestaties is dus essentieel. Van medewerkers vraagt dit specifieke kennis over het zorgprestatiemodel en de bijbehorende wet- en regelgeving. Wil je weten wat je moet vastleggen? Waar knelpunten en risico’s zitten en waar je op moet letten?
-
Basistraining registratie & regelgeving in HiXTrainingIncompanytrainingMeer info
Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Het ziekenhuisinformatiesysteem HiX speelt hierin een belangrijke rol. Medisch specialisten, verpleegkundigen en administratief medewerkers leggen alle geleverde zorg vast in dit systeem. Zij doen dit volgens de regels van de DBC-systematiek. Om fouten te voorkomen is het belangrijk dat alle betrokken partijen weten hoe de vastlegging in HiX werkt en welke regelgeving op de registratie van toepassing is. In de praktijk gaat dit niet altijd direct goed. De DBC-systematiek is namelijk complex en vastlegging van zorg in het EPD is daarbij ook nog eens tijdrovend en zeer foutgevoelig.
-
Doeltreffend rapporteren voor auditorenTrainingIncompanytrainingMeer info
Een auditrapport met concrete verbetervoorstellen is begrijpelijk voor de ontvanger en vormt de basis om verbeteringen te realiseren. Kort, bondig, concreet én volledig rapporteren blijkt in de praktijk niet makkelijk te zijn.
-
Doorontwikkelen van je Tactisch planningsoverleg (TPO)TrainingIncompanytrainingMeer info
Capaciteitsmanagement is van groot belang voor ziekenhuizen. Het zorgt ervoor dat de beschikbare capaciteit zo efficiënt mogelijk wordt benut. Op deze manier kunnen ziekenhuizen beter voldoen aan de behoeften en eisen van hun patiënten en zorgverleners, terwijl ze ook de kosten beheersen.
-
E-learning DBC basisE-learningIncompanytrainingMeer info
In circa 1 uur heb je een brede basiskennis van de DBC-systematiek in de ziekenhuiszorg. Op een interactieve manier wordt uitgelegd wat DBC’s zijn, wat de verschillende onderdelen van een DBC zijn, hoe het registratieproces verloopt en met welke registratieregels je rekening moet houden. We nemen je stap voor stap mee op basis van het het RSAD-model. Aan de hand van casuïstiek volg je het registratieproces van een patiënt, van diagnose tot en met declatie bij de zorgverzekeraar. Deze e-learning is op individuele basis te volgen, maar ook groepsgewijs (bijvoorbeeld als onderdeel van een incompanytraject)
-
Horizontaal Toezicht en de verandering in werkzaamheden van de zorgadministratieTrainingIncompanytrainingMeer info
Steeds meer ziekenhuizen en GGZ-organisaties maken de overstap naar Horizontaal Toezicht: een omslag van foutgerichte- naar procesgerichte verantwoording. Minder controles achteraf en duidelijke afspraken over processen vooraf, gebaseerd op wederzijds gefundeerd vertrouwen. Voor zorgadministraties brengt deze nieuwe manier van verantwoorden grote veranderingen met zich mee. Wat betekent dit voor de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers in het zorgadministratief proces?
-
In regie op ICT en e-healthTrainingIncompanytrainingMeer info
De transformatie naar 'digitaal is het nieuwe normaal' en 'juiste zorg op de juiste plek' krijgt steeds meer vorm. De aandacht voor e-health & ICT groeit. Corona versterkt en benadrukt de noodzaak van deze groei nog eens. Voor ICT-afdelingen een nieuwe uitdaging om deze ontwikkelingen in regie te houden: de span of control neemt toe. Zowel snelle technologische ontwikkelingen, toename van de inzet van e-health, als samenwerkingsverbanden met andere zorginstellingen vergen veel afstemming tussen organisaties en leveranciers. Integratie en interoperabiliteit worden kernactiviteiten.
-
Inzet e-health: de juiste technologie voor de juiste inzetTrainingIncompanytrainingMeer info
De zorg verandert in snel tempo. De behoefte aan innovatie is groter dan ooit. Technologische ontwikkelingen zoals e-health maken Juiste zorg op de juiste plek mogelijk en verhogen de kwaliteit van leven. E-health staat dan ook hoog op de agenda. Voor zorgorganisaties is het de kunst om tijdig in deze stroom mee te bewegen en kansen aan te grijpen om op innovatieve wijze de geleverde zorg te verbeteren. Vaak wordt gedacht dat innoveren alleen weggelegd is voor de echte ‘creatievelingen’ onder ons, maar…. iedereen kan het. Innoveren kun je namelijk leren!
-
Inzicht in de financiering en organisatie van ziekenhuizen (voor farmaceutische en medical devices industrie)TrainingIncompanytrainingMeer info
Ziekenhuizen zijn complexe organisaties. Beleidsveranderingen door de overheid en inkoopplannen van zorgverzekeraars zorgen ervoor dat ziekenhuizen continu in beweging zijn. Voor velen is de structuur en financiering een ondoorzichtig geheel. Wil je een goede gesprekspartner zijn voor al jouw stakeholders? Dan is het belangrijk om op de hoogte te zijn van de ziekenhuiszorg, de werkwijze en financieringssystematiek van ziekenhuizen.
-
Kennismaking Lean in de zorg (Farma)TrainingIncompanytrainingMeer info
Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kunnen organisaties complexe processen efficiënter inrichten zonder de patiënt of cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de klant centraal staat. Op basis van klantwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af en staat jouw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen). Hoe kun je de problematiek herkennen die samenhangt met processen in de zorg waar jouw producten onderdeel van uitmaken? En hoe kun je aanknopingspunten vinden en handvatten bieden om dit te verbeteren?