Incompany
Kies hier je sector
Kies hier je thema

Wij verzorgen maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door jou gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met jou de wensen en behoeften van jouw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met jouw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

  • Leergang Lean in de zorg
    Opleiding
    Incompanytraining

    Efficiency- en kwaliteitsverbetering staan in de zorgsector hoog op de agenda. Hoe kun je complexe processen efficiënter inrichten zonder de cliënt uit het oog te verliezen? Veel zorginstellingen passen de principes van Lean Management inmiddels succesvol toe. Lean is een krachtige en praktijkgerichte filosofie waarbij de cliënt centraal staat. Op basis van cliëntwaarde worden verspillingen in het proces geëlimineerd, neemt de kans op fouten af en staat jouw organisatie in het teken van continu verbeteren (Kaizen).

    Meer info
  • Leiderschap: wat is jouw persoonlijke stijl?
    Training
    Incompanytraining

    Er zijn meerdere manieren om de rol van leidinggevende in te vullen. Leer jouw eigen leiderschapsstijl kennen en ontdek wat goed werkt voor jou en jouw team. Vind hierin de balans om (meer) vanuit jouw persoonlijke stijl leiding te geven!

    Meer info
  • Management development
    MD
    Incompanytraining

    Bedrijfsvoering wordt in de gezondheidszorg steeds belangrijker. Het leiden van een zorgorganisatie vraagt om allround managers. Feeling hebben met de zorg is noodzakelijk. Echter, tegenwoordig wordt ook van hen verwacht dat zij op alle terreinen van het besturen van een organisatie(onderdeel) visie en vaardigheden hebben.

    Meer info
  • Netwerkzorg en -leiderschap
    Training
    Incompanytraining

    De zorgvraag wordt complexer en kosten stijgen als gevolg van ontwikkelingen als vergrijzing, toename in het aantal chronisch zieken en multimorbiditeit. Tegelijkertijd is er een tekort aan zorgprofessionals en krijgen mantelzorgers een belangrijkere rol. Om aan te kunnen blijven sluiten bij de veranderde zorgvraag, ontstaan steeds meer samenwerkingsinitiatieven binnen en tussen zorgaanbieders, ziekenhuizen, eerstelijns-, welzijns- en vrijwilligersorganisaties, wijkteams en gemeenten. Het opzetten, behouden en versterken van lokale samenwerking in netwerken blijkt echter uitdagend. Hoe zorg jij ervoor dat jullie zorgnetwerk een succes wordt én blijft?

    Meer info
  • Normenkennis accreditatiesystemen
    Training
    Incompanytraining

    De accreditatiesystematiek in de zorgwereld heeft een grote verandering ondergaan. Kenmerkend aan deze verandering is dat het zorgproces van de patiënt meer leidend is in de opbouw van de normen en de toetsing. Dit betekent niet alleen een toetsing op papier, maar vooral in de praktijk. Daar waar het gebeurt: in het primair proces, op de werkvloer. Hoe ga je aan de slag met de vernieuwde normenkaders en de normensets? Ben je klaar voor de organisatorische implementatie en zijn alle stappen gezet in de voorbereiding op de accreditatie?

    Meer info
  • Omgaan met agressie in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Als professional in de zorg heb je te maken met soms heftige emoties van patiënten en hun familie. Heel begrijpelijk. Spanning en emotie is menselijk en uit zich in vele vormen. Maar zodra deze emoties omslaan naar bedreigend en agressief gedrag, gaat het de verkeerde kant op. Agressie kan verbaal of zelfs fysiek zijn. Hoe ga je hiermee om? Hoe krijg je grip op jouw eigen spanning en de emoties en agressie van anderen?

    Meer info
  • Opleiding Digicoach in de zorg
    Opleiding
    Incompanytraining

    De afgelopen periode, en zeker in de coronacrisis, is de urgentie gevoeld dat alle medewerkers in de zorg goed overweg kunnen met digitale middelen. In de praktijk blijkt dat er ondersteuning nodig is bij het vergroten van de digitale vaardigheden. Hiervoor worden digicoaches ingezet. De Digicoach heeft niet alleen verstand van digitale middelen, maar vormt ook een brugfunctie én bezit de vaardigheden om zijn/haar collega’s te coachen, op te leiden en te begeleiden in het vergroten van de digitale vaardigheden. In dit leerprogramma worden Digicoaches van de juiste kennis en vaardigheden voorzien.

    Meer info
  • Opleiding e-Nurse voor de wijkverpleging
    Opleiding
    Incompanytraining

    Het werkveld van de wijkverpleegkundige verandert in snel tempo. Nieuwe ontwikkelingen zoals keuzehulpen en e-health, stellen zorgprofessionals in staat om cliënten te begeleiden richting meer zelfredzaamheid en eigen regie. Dit biedt de wijkverpleging nieuwe mogelijkheden bij het verbeteren van de zorg, het verlagen van de werkdruk en het verhogen van het werkplezier. Het vinden, organiseren en toepassen van deze (digitale) instrumenten vraagt echter om specifieke kennis en expertise. Tegelijkertijd bestaat onder zorgprofessionals behoefte aan ondersteuning bij het vergroten van de eigen digitale vaardigheden, zodat zij hun cliënten kunnen begeleiden in het gebruik van (digitale) instrumenten. In dit leerprogramma worden e-Nurses opgeleid om in de eigen organisatie met deze digitale uitdagingen aan de slag te gaan.

    Meer info
  • Opstellen accountplan relatiebeheer en accountmanagement voor zorg & welzijn
    Verdiepingstraining
    Incompanytraining

    Marktwerking in de zorg heeft als gevolg dat zorgorganisaties geen afwachtende houding kunnen hebben, maar juist ‘de boer op’ moeten om verzekerd te blijven van voldoende financiële middelen en cliënten. Dit betekent dat medewerkers van zorgorganisaties contracten ‘binnen moeten halen’ en (proactief) gesprekken moeten gaan voeren. Anders gaat de concurrent ermee vandoor!

    Meer info
  • PRISMA
    Training
    Incompanytraining

    PRISMA staat voor 'Prevention Recovery Information System for Monitoring and Analysis'. De PRISMA-methode is bij uitstek geschikt om trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Ook helpt de methode je verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen.

    Meer info