Incompany
Kies hier je sector
Kies hier je thema

Wij verzorgen maatwerk incompanytrainingen. Dit kan een (aangepast) programma uit ons open aanbod zijn, maar ook een door jou gewenst aanverwant onderwerp. De kracht van onze incompanytrainingen is dat wij samen met jou de wensen en behoeften van jouw organisatie in kaart brengen. Niets is efficiënter en effectiever dan groepsgewijs leren met jouw specifieke doelstellingen als uitgangspunt. Lees meer >>

  • Basistraining projectmanagement in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Projecten worden veelvuldig ingezet binnen de zorg. Het is een effectieve manier om veranderingen en innovaties te realiseren. Dit lukt alleen als je projectmanagement goed aanpakt en organiseert. Ga jij naast jouw dagelijkse werkzaamheden ook aan de slag als projectmedewerker of projectleider binnen jouw organisatie? Met de juiste kennis en vaardigheden wordt jullie project een succes!

    Meer info
  • Basistraining registratie & regelgeving in HiX
    Training
    Incompanytraining

    Registratie en declaratie van geleverde zorg moet juist, tijdig en volledig zijn. Het ziekenhuisinformatiesysteem HiX speelt hierin een belangrijke rol. Medisch specialisten, verpleegkundigen en administratief medewerkers leggen alle geleverde zorg vast in dit systeem. Zij doen dit volgens de regels van de DBC-systematiek. Om fouten te voorkomen is het belangrijk dat alle betrokken partijen weten hoe de vastlegging in HiX werkt en welke regelgeving op de registratie van toepassing is. In de praktijk gaat dit niet altijd direct goed. De DBC-systematiek is namelijk complex en vastlegging van zorg in het EPD is daarbij ook nog eens tijdrovend en zeer foutgevoelig.

    Meer info
  • De veranderende rol van de manager Zorgadministratie
    Training
    Incompanytraining

    Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging, Horizontaal Toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve- en het primaire proces, steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Tegelijkertijd verandert de rol van de zorgadministrateur van uitvoerend naar meer adviserend, analytisch, faciliterend en proces-verantwoordelijk. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken) nogal wat nieuwe vaardigheden van medewerkers: verbeterkansen signaleren, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie. Maar....deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van jou als manager!

    Meer info
  • Doeltreffend rapporteren voor auditoren
    Training
    Incompanytraining

    Een auditrapport met concrete verbetervoorstellen is begrijpelijk voor de ontvanger en vormt de basis om verbeteringen te realiseren. Kort, bondig, concreet én volledig rapporteren blijkt in de praktijk niet makkelijk te zijn.

    Meer info
  • E-learning DBC basis
    E-learning
    Incompanytraining

    In circa 1 uur heb je een brede basiskennis van de DBC-systematiek in de ziekenhuiszorg. Op een interactieve manier wordt uitgelegd wat DBC’s zijn, wat de verschillende onderdelen van een DBC zijn, hoe het registratieproces verloopt en met welke registratieregels je rekening moet houden. We nemen je stap voor stap mee op basis van het het RSAD-model. Aan de hand van casuïstiek volg je het registratieproces van een patiënt, van diagnose tot en met declatie bij de zorgverzekeraar. Deze e-learning is op individuele basis te volgen, maar ook groepsgewijs (bijvoorbeeld als onderdeel van een incompanytraject)

    Meer info
  • Het nieuwe kwaliteitsdenken voor de huisartsenzorg
    Training
    Incompanytraining

    Ben je op zoek naar manieren om het kwaliteitsbeleid van jouw organisatie (nog) meer toe te spitsen op de zorg en het kwaliteitsmanagement terug te brengen naar het primair proces: daar waar de kwaliteit wordt geleverd? Met jou staan vele andere zorggroepen en huisartsenpraktijken voor dezelfde uitdaging. In deze training gaan we aan de slag om jouw kwaliteitsmanagement praktischer te maken en aan te laten sluiten bij de huisartsenzorg.

    Meer info
  • Het zorgprestatiemodel: wat staat je te wachten?
    Training
    Incompanytraining

    Vanaf 2022 is het zorgprestatiemodel de nieuwe bekostiging voor geestelijke gezondheidszorg en forensische zorg. De overgang naar het zorgprestatiemodel heeft grote gevolgen voor de bedrijfsvoering van GGZ-organisaties. De voorbereiding op deze nieuwe wijze van bekostiging vraagt om aanpassingen op het gebied van vastlegging en registratie, controlmaatregelen en contractering van zorg.

    Meer info
  • Horizontaal Toezicht en de verandering in werkzaamheden van de zorgadministratie
    Training
    Incompanytraining

    Steeds meer ziekenhuizen en GGZ-organisaties maken de overstap naar Horizontaal Toezicht: een omslag van foutgerichte- naar procesgerichte verantwoording. Minder controles achteraf en duidelijke afspraken over processen vooraf, gebaseerd op wederzijds gefundeerd vertrouwen. Voor zorgadministraties brengt deze nieuwe manier van verantwoorden grote veranderingen met zich mee. Wat betekent dit voor de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers in het zorgadministratief proces? 

    Meer info
  • In regie op ICT en e-health
    Training
    Incompanytraining

    De transformatie naar 'digitaal is het nieuwe normaal' en 'juiste zorg op de juiste plek' krijgt steeds meer vorm. De aandacht voor e-health & ICT groeit. Corona versterkt en benadrukt de noodzaak van deze groei nog eens. Voor ICT-afdelingen een nieuwe uitdaging om deze ontwikkelingen in regie te houden: de span of control neemt toe. Zowel snelle technologische ontwikkelingen, toename van de inzet van e-health, als samenwerkingsverbanden met andere zorginstellingen vergen veel afstemming tussen organisaties en leveranciers. Integratie en interoperabiliteit worden kernactiviteiten.

    Meer info
  • Intervisieserie Lean leiderschap in de zorg
    Intervisieserie
    Incompanytraining

    Lean management wordt veel gebruikt in de zorg om continu te kunnen verbeteren. Als leidinggevende heb jij vast de kracht van Lean al in de praktijk ervaren, maar loop je mogelijk ook tegen uitdagingen aan. Hoe kun je bijvoorbeeld de verbeteringen vasthouden op de lange termijn? En hoe ga je afdelingsoverstijgend verbeteren?

    Meer info