-
Opleiding Digicoach in de zorgOpleidingIncompanytrainingMeer info
Kennis en coachingsvaardigheden om digistarters op weg te helpen
Digitalisering is essentieel om goede zorg te kunnen blijven leveren. Van groot belang dat de benodigde vaardigheden binnen jullie organisatie op peil zijn. Als digicoach ga jij hiermee aan de slag! Je coacht collega's bij het inzetten van digitale middelen en het vergroten van digitale vaardigheden. Dat vraagt om specifieke digitale kennis én vaardigheden op het gebied van effectieve samenwerking, coaching en begeleiding. In deze opleiding nemen wij je hierin mee.
-
PRISMATrainingIncompanytrainingMeer info
PRISMA staat voor 'Prevention Recovery Information System for Monitoring and Analysis'. De PRISMA-methode is bij uitstek geschikt om trends en patronen te constateren in de oorzaken van meerdere incidenten. Ook helpt de methode je verbetermaatregelen te treffen om in het vervolg incidenten te voorkomen.
-
Persoonlijk effectiviteitsprogramma (PEP) voor adviseurs en stafmedewerkers in de zorgTrainingIncompanytrainingMeer info
Ben jij kwaliteitsadviseur, HR-business partner, adviseur zorgadministratie of planning en control? Wil je je als adviseur verder ontwikkelen en je slagkracht vergroten? Ons Persoonlijk effectiviteitsprogramma biedt een combinatie van theoretische kennis, praktische vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling om jouw positie als adviseur binnen de zorg te versterken.
-
Power BITrainingIncompanytrainingMeer info
Heb je al ervaring met het maken van dashboards in Excel? Wil je nog meer verschillende databronnen combineren waarbij je ook nog eens snel de data kunt verversen en delen met collega’s of externe partijen? Maak dan de stap naar Power BI.
-
Resultaatgericht auditenTrainingIncompanytrainingMeer info
Wil je weten of de processen in de praktijk op een efficiënte manier tot het beoogde resultaat leiden? Dan is resultaatgericht auditen een goede keuze! Met resultaatgericht auditen toets je of de beschreven stappen in de procedure ook het meest effectief en kwalitatief zijn.
-
Risicogericht auditenTrainingIncompanytrainingMeer info
Wil je graag meer inzicht in jouw risico’s en in hoeverre deze risico’s in een proces beheerst worden? Dan is risicogericht auditen een goede aanvulling op het procesgericht auditen.
-
SIRETrainingIncompanytrainingMeer info
SIRE staat voor 'Systematische Incident Reconstructie en Evaluatie'. Deze methode is geschikt bij calamiteiten of incidenten die vaak voorkomen en ernstige gevolgen hebben voor de gehele zorgorganisatie. Het doel van SIRE is dat de organisatie leert wat er gedaan kan worden om herhaling van het betreffende incident te voorkomen. Wij organiseren een training SIRE, waarin je kennismaakt met deze methode. Je leert deze door praktische oefeningen toe te passen in jouw organisatie.
-
Samen werken aan samenwerkingTrainingIncompanytrainingMeer info
Merk je dat de samenwerking binnen je team nog niet optimaal verloopt? Is je wens dat medewerkers effectief samen doelen bereiken én hierin plezier hebben? Verstoringen, miscommunicatie en conflicten binnen teams zijn vaak het gevolg van een instabiele basis. Echte verbetering begint bij inzicht in elkaars behoeften, verwachtingen en kwaliteiten. Tijd om vanuit een positieve benadering te kijken naar onszelf, elkaar en dat wat ons drijft.
-
Stoomcursus Horizontaal ToezichtCursusIncompanytrainingMeer info
Steeds meer zorgorganisaties maken de overstap naar Horizontaal Toezicht. Dit betekent een grote omslag van foutgerichte- naar procesgerichte verantwoording. Geldt dit ook voor de organisatie waar jij werkt? En wil je meer weten over deze nieuwe manier van verantwoorden, welke werkzaamheden jou (en jouw organisatie) te wachten staan en hoe je hier invulling aan geeft?
-
Systeembeoordeling 2.0TrainingIncompanytrainingMeer info
Faciliteert jouw kwaliteitsmanagementsysteem (KMS) het leveren van kwalitatieve en veilige zorg? Een systeembeoordeling of directiebeoordeling is een waardevol instrument om onderbouwde conclusies te trekken over de effectiviteit van dit KMS. Een dergelijke beoordeling is in meerdere normsystemen vereist (vb ISO en HKZ). In de praktijk wordt dit instrument nog vaak als een verplichting gezien, in plaats van juist een kans om te verbeteren. Zonde, want dat belemmert de mate waarin de organisatie de (kwaliteits)doelstellingen kan realiseren. De systeembeoordeling 2.0 (vernieuwde versie) is anders: door de interactieve en open insteek kom je samen met jouw (zorg)professionals tot nieuwe en concrete inzichten over hoe een KMS de goede zorg voor de cliënt/patiënt beter kan faciliteren. En krijg je inzichtelijk wat er voor nodig is om het KMS in de praktijk een samenhangend systeem te laten zijn dat ondersteunend is aan het werk en helpt bij het bereiken van kwaliteit/ambities/doelstellingen. In deze training leer je hoe je de systeembeoordeling 2.0 stapsgewijs zelf kunt uitvoeren.