-
Verdiepingstraining calamiteitenonderzoekVerdiepingstraining28-09-2021Meer info
Wil je met calamiteitenonderzoek een nog scherpere analyse op ernstige incidenten/calamiteiten kunnen maken, die beter wordt gedragen in jouw organisatie? Dit vraagt om ervaring, beschikking over- en flexibiliteit in analysemethodieken en aanscherping van vaardigheden. In deze training ga je hiermee aan de slag.
-
(Online) Post bachelor opleiding Consulent Wmo, Wlz en JeugdwetOpleidingStart 28-09-2021Meer info
Het werkveld van de Consulent Wmo, Wlz en Jeugdwet verandert snel en ingrijpend en de eisen die aan jou als professional worden gesteld, zijn hoog. Van jou worden een professionele houding, inhoudelijke kennis en effectieve gespreksvaardigheden verwacht. De indicerende gesprekken zijn voor een belangrijk deel bepalend voor het realiseren van het juiste plan.
-
Inzet e-health: de juiste technologie voor de juiste inzetTrainingStart 05-10-2021Meer info
De zorg verandert in snel tempo. De behoefte aan innovatie is groter dan ooit. Technologische ontwikkelingen zoals e-health maken Juiste zorg op de juiste plek mogelijk en verhogen de kwaliteit van leven. E-health staat dan ook hoog op de agenda. Voor zorgorganisaties is het de kunst om tijdig in deze stroom mee te bewegen en kansen aan te grijpen om op innovatieve wijze de geleverde zorg te verbeteren. Vaak wordt gedacht dat innoveren alleen weggelegd is voor de echte ‘creatievelingen’ onder ons, maar…. iedereen kan het. Innoveren kun je namelijk leren!
-
Op weg naar duurzame patiëntparticipatieTraining05-10-2021Meer info
Patiënt- of cliëntparticipatie is noodzakelijk voor het leveren van goede kwaliteit van zorg. Veel zorgorganisaties zetten daarom in op het vergroten van de betrokkenheid van de patiënt of cliënt in de spreekkamer. Ook op afdelings- en organisatieniveau is dit onmisbaar. Toch is het vaak nog geen vanzelfsprekendheid. Hoe zet je het patiëntperspectief organisatiebreed in voor betere zorg? En hoe veranker je dit duurzaam in de structuur, cultuur en praktijk van jouw organisatie?
-
De veranderende rol van de manager ZorgadministratieTrainingStart 07-10-2021Meer info
Ingrijpende veranderingen als prestatiebekostiging, Horizontaal Toezicht en zelforganisatie zorgen ervoor dat het administratieve- en het primaire proces, steeds dichter bij elkaar komen te liggen. Tegelijkertijd verandert de rol van de zorgadministrateur van uitvoerend naar meer adviserend, analytisch, faciliterend en proces-verantwoordelijk. In de praktijk vraagt dit (naast de reguliere zorgadministratietaken) nogal wat nieuwe vaardigheden van medewerkers: verbeterkansen signaleren, proactief afdelingen benaderen en adviseren over de registratie. Maar....deze nieuwe manier van werken op de zorgadministratie vraagt ook nogal wat van jou als manager!
-
Basistraining procesoptimalisatie in de zorgBasistrainingStart 16-11-2021Meer info
Zie je de werkdruk toenemen en tegelijkertijd dat er nog steeds veel werk dubbel wordt gedaan? Roepen de complexe processen binnen je werkgebied frustratie bij je op? En besteed je voor je gevoel teveel tijd aan werkzaamheden die niet direct waarde toevoegen voor de patiënt/cliënt? Met de juiste instrumenten en methodieken kun je een groot verschil maken. Leer in twee dagen de belangrijkste methodieken voor procesverbetering kennen en toepassen en maak de verbetertrajecten in jouw zorgorganisatie tot een succes!
-
Basistraining PRIBasistraining25-11-2021Meer info
De prospectieve risico-inventarisatie (PRI) is een belangrijk onderdeel uit het kwaliteits- en veiligheidsmanagementsysteem (K-VMS). Je zet het instrument in om vooraf naar een proces of thema te kijken en met een multidisciplinaire groep te bepalen waar (mogelijke) risico’s zitten voor de (patiënt)veiligheid en of hiervoor beheersmaatregelen nodig zijn. Tijdens deze basistraining leer je een PRI uit te voeren middels de HFMEA light-methodiek (ook wel bekend onder de naam SAFER).
-
Rol van de kwaliteitsadviseur bij de inzet van e-healthTraining29-11-2021Meer info
De afgelopen periode heeft de inzet van e-health een enorme vlucht genomen. Juist in deze tijden van (spoed)opschaling is het belangrijk om de kwaliteit en veiligheid van zorg te waarborgen. Worden de juiste procedures gevolgd? Draagt e-health bij aan de doelen van de organisatie en het leveren van de gewenste kwaliteit van zorg? Hierbij speel jij als kwaliteitsadviseur een belangrijke rol en ben je van grote meerwaarde. Ben jij hier binnen jouw organisatie al bij betrokken?
-
Opleiding Integraal capaciteitsmanagement (ICM)OpleidingStart 27-01-2022Meer info
Ziekenhuizen zijn complexe instellingen en goede afstemming tussen zorgvraag en -aanbod is een constante uitdaging. Als capaciteitsadviseur, -manager of afdelingshoofd bevind je je midden in dit spanningsveld. Dit vraagt enerzijds om een visie op integraal capaciteitsmanagement (ICM) en anderzijds om kennis van de theoretische basisprincipes van capaciteitsplanning, de onderliggende statistiek en capaciteitsberekeningen. Daarnaast heeft jouw rol een sterk veranderkundig aspect. Dit vereist specifieke kennis, persoonlijk leiderschap en adviesvaardigheden. Van groot belang dus om van vele markten thuis te zijn!
-
Aan de slag met werklijsten HiXTrainingIncompanyMeer info
Correcte registratie en declaratie zijn een voorwaarde voor een gezonde bedrijfsvoering. Jouw ziekenhuisinformatiesysteem (ZIS) speelt hierin een belangrijke rol. Zo zijn er binnen het systeem HiX bepaalde werklijsten beschikbaar om validatie-, registratie- en declaratiefouten te signaleren. Het oplossen van deze fouten is van groot belang voor de rechtmatigheid, tijdigheid en volledigheid van declaraties. Echter, fouten op de werklijsten komen vaak voor en het oplossen daarvan blijkt een tijdrovende klus.