Trainingen & opleidingen
Kies hier je sector
Kies hier je thema
  • Training Effectief onderhandelen in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.

    Meer info
  • Training Excel voor adviseurs en stafmedewerkers in de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Snel thuis in handige functionaliteiten voor jouw werkzaamheden!  

    Werk jij op de afdeling zorgadministratie, kwaliteit of planning en control en is het werken in Excel nieuw voor jou? Of werk je regelmatig in Excel, maar merk je dat je nét de handigheid mist om jouw werkzaamheden efficiënt en effectief uit te voeren? Zelf de mogelijkheden van Excel ‘uitvogelen’ kost veel tijd en energie, met als gevolg dat andere werkzaamheden blijven liggen. In deze praktijkgerichte training leer je op jouw eigen niveau de mogelijkheden van Excel kennen. Je gaat daarbij aan de slag met herkenbare casuïstiek en data.

     

    Meer info
  • Training Flitsaudits
    Training
    Incompanytraining

    Wil je in korte tijd inzicht krijgen in de status van een specifiek onderdeel van een risicovol thema binnen jouw zorgorganisatie? Wil je medewerkers enthousiasmeren om van anderen te leren? Wil je kortcyclisch verbeteren? Dan is de flitsaudit (ook wel bekend als speedaudit) een passende en laagdrempelige aanvulling op jouw auditsysteem! Hoe zet je een flitsaudit op en hoe voorzie je de auditoren van de juiste kaders om een flitsaudit uit te voeren?

    Meer info
  • Training HFMEA (light)
    Training
    Incompanytraining

    HFMEA (ook wel bekend als SAFER) staat voor Health Failure Mode and Effect Analysis en is een methodiek om een Prospectieve Risico-inventarisatie (PRI) uit te voeren. Met HFMEA inventariseer je voor alle stappen in een proces de mogelijke risico’s, faalwijzen en oorzaken. Aan de hand hiervan kun je verbetermaatregelen in cliënt- en patiëntveiligheid treffen en fouten voorkomen.

    Meer info
  • Training Leiderschap voor middenmanagement
    Training
    Incompanytraining

    Leidinggevenden spelen een cruciale rol binnen zorgorganisaties. Zij zijn de verbindende schakel tussen directie en zorgprofessionals. Naast de verantwoordelijkheid voor operationele zaken moeten ze vooral ook medewerkers en teams mee kunnen nemen in alle veranderingen die in de zorg spelen. Toch wordt vaak onderschat hoe complex de taken van een leidinggevende kunnen zijn. In onze incompanytraining ‘Leiderschap voor middenmanagement’ stellen we leidinggevenden in staat zich volwaardig in deze rol te ontwikkelen.
     

    Meer info
  • Training Leidinggeven aan digitale verandering
    Training
    Incompanytraining

    Digitalisering vraagt andere competenties en vaardigheden van jouw team en daarmee van jou als leidinggevende. In deze training verbreed je jouw visie op digitale verandering en wat jouw rol als leidinggevende hierin is. Hierbij is ook uitgebreid aandacht voor verhogen van digivaardigheid van medewerkers en inclusiviteit en borging van eventuele digicoaches.

    Meer info
  • Training (Ont)Regel de zorg
    Training
    Incompanytraining

    Hebben jij en jouw collega’s ook te maken met een steeds hogere (ervaren) regeldruk? En wil je meer tijd aan echte zorgverlening kunnen besteden? Wat is er nodig om de (ervaren) regeldruk te verminderen en de kwaliteit te verhogen? Tijd om de procedures binnen jouw zorgorganisatie op een nieuwe en effectieve manier tegen het licht te houden: start met (ont)regelen!

    Meer info
  • Training Op weg naar duurzame patiĆ«ntparticipatie
    Training
    Incompanytraining

    Patiënt- of cliëntparticipatie is noodzakelijk voor het leveren van goede kwaliteit van zorg. Veel zorgorganisaties zetten daarom in op het vergroten van de betrokkenheid van de patiënt of cliënt in de spreekkamer. Ook op afdelings- en organisatieniveau is dit onmisbaar. Toch is het vaak nog geen vanzelfsprekendheid. Hoe zet je het patiëntperspectief organisatiebreed in voor betere zorg? En hoe veranker je dit duurzaam in de structuur, cultuur en praktijk van jouw organisatie?

    Meer info
  • Training Praktisch vormgeven aan de nieuwe visie op kwaliteit van zorg
    Training
    Incompanytraining

    Kwaliteit van zorg kenmerkte zich de afgelopen jaren veelal door richtlijnen, protocollen, standaardisatie en indicatoren. Dit heeft waardevolle verbeteringen opgeleverd. Tegelijkertijd bleek dat professionals aandacht en ruimte misten voor persoonsgerichte zorg en eigen regie. In haar nieuwe visie zet de Kwaliteitsraad daarom de (ervarings-) kennis van alle betrokkenen én het gesprek tussen zorgverlener en patiënt/cliënt centraal. Met als doel: samen reflecteren, leren en verbeteren. Aan zorgorganisaties nu de taak deze uitgangspunten te vertalen naar passend kwaliteitsbeleid, waarin het goede van het huidige kwaliteitsdenken behouden blijft én ruimte wordt gecreëerd voor persoonsgerichte zorg.

    Meer info
  • Training Reflecteren in teamverband
    Training
    Incompanytraining

    Om steeds de beste zorg, ondersteuning en begeleiding te kunnen leveren, moeten professionals in de zorg in staat zijn om aan te sluiten bij de behoefte en leefwereld van de cliënt of patiënt. Een van de sleutels hiertoe is volgens de visie van de kwaliteitsraad “samen leren en verbeteren”. Leren op de werkvloer doe je door te reflecteren: niet alleen door zelfreflectie, maar juist ook binnen het team. Maar hoe maak je hier tijd voor in de waan van de dag? Hoe reflecteer je op een constructieve wijze? En hoe zorg je dat reflectie binnen je team een gewoonte wordt?

    Meer info